За інформацією обласного департаменту освіти, на Сумщині 41 школа, де менш як 45 учнів на всі класи, всі вони розташовані в селах.
“Ми бачимо, скільки дітей в цих класах. Це і один учень, і два, і три. А відповідно до нормативно-правової бази, повний клас – це 5 учнів. Тому якщо учнів менш як 5, то школа приймає рішення, що дитина, яка навчається в класі, де менш як 5 учнів, переходить на індивідуальне навчання. А що таке індивідуальне навчання? Це один раз на тиждень чи два рази на тиждень учень може прийти позайматись з педагогом, або отримувати якісь індивідуальні завдання, а потім в кінці семестру звітувати про свою роботу, тобто тут про якість освіти ми не говоримо”, – повідомила директорка департаменту освіти Сумської облдержадміністрації Вікторія Гробова.
Як розповіла Вікторія Гробова, результати зовнішнього незалежного оцінювання та міжнародного дослідження якості освіти показали різницю в якості освіти між міською і сільською школою. Аби покращити якість навчання, і було прийняте рішення не виділяти державну субвенцію на школи, де менш як 45 учнів.
Засновник всіх шкіл – сільські, селищні й міські ради, тож саме вони прийматимуть рішення про ліквідацію закладу.
“Можливо, буде організоване підвезення, або засновник прийме рішення фінансувати такий заклад з місцевого бюджету, тобто зі свого бюджету.”
8 шкіл будуть реорганізовані у філії опорного закладу та надалі будуть фінансуватись державною субвенцією, а 7 — фінансуватимуть з місцевого бюджету. Рішення самостійно утримувати свої школи прийняли в Андріяшівській, Шосткинській та Краснопільській громаді.
Вчителям з ліквідованих шкіл пропонуватимуть вакантні місця в органах місцевого самоврядування або в школах, до яких підвіз педагога теж має бути організований. По деяких школах області рішення вже прийняті.